Rooms & inspo

Love the place you live in

Publicerad 2015-01-05 18:18:48 i Allmänt, Inspiration,

Ibland kan jag tycka att det blir lite hysteri kring inredning; att hemmet ska vara perfekt, att man ska vara "rätt", över-konsumtion, produktkopior m.m. Min bild av inredning är att det ska vara trivsamt där man bor, oavsett vilken stil man väljer. Jag kan vara lite(väldigt?) rörig i mina tankar och uppskattar t.ex. mer ett nedtonat, lugnt, snabbstädat hem än ett hem med många(även om de är vackra) föremål, mycket färg och öppna kökshyllor. Även om jag verkligen kan uppskatta stilen så är det inget jag personligen vill bo i. 
Jag ser gärna att man återvinner/ändrar/förnyar gamla ting än att haka på den senaste trenden.
Blir glad när jag ser "Family Living - den ostädade sanningen", för jag tror att det är hälsosamt att ha en jämnvikt mot det så exploaterade perfekta hemmet. 
Bilder jag inspireras av kan kanske ofta vara just det 'perfekta' hemmet. Att komma ihåg är att det just är inspiration, stylad och fotograferad av proffs och inte en bild av hur vi ska eftersträva att bo.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela